Chcąc zmieniać dziecięce szpitale na lepsze, postanowiliśmy zbadać jakość obsługi małych pacjentów w Polsce.
Pytaliśmy o doświadczenia w szpitalu od momentu przyjęcia, przez pobyt na oddziale, uzyskane informacje od personelu medycznego aż po otrzymanie wypisu. Zbadaliśmy również opinię o infrastrukturze, posiłkach czy wyposażeniu pokoi.
Raport z badania można znaleźć tutaj: LINK DO RAPORTU
Wspólnie z marką Nurofen ogłosiliśmy Wielkie Głosowanie na projekt minimalizujący "bóle rodziców" pacjentów dziecięcych szpitali.
Projekt 1. Mniej biurokracji
PROBLEM
Pacjenci i ich rodzice są zestresowani formalnościami w momencie gdy ważniejsza jest dla nich choroba i leczenie.
Z kolei pielęgniarki, lekarze i recepcja mają ograniczony czas i zasoby do zaopiekowania się każdym pacjentem oraz uzupełnienia dokumentacji.
ROZWIĄZANIE
Celem projektu jest uproszczenie procesu wpisów i wypisów ze szpitala oraz zapewnienie komfortowego i mniej stresującego pobytu w szpitalu. Optymalizacja procesu wpisów i wypisów ze szpitali pozwoli na oszczędność czasu i energii pacjentów oraz rodziców. Chcemy sprawić, aby dokumenty napisane były prostym językiem, a rodzice rozumieli podpisywane formularze. Możliwości skrócenia czasu procesu obejmują czas uzupełniania i archiwizacji dokumentacji oraz czas oczekiwania na wpis / wypis pacjenta.
"Pobyt dziecka w szpitalu to często ogromny stres dla rodziców. Wierzymy, że każdy wysiłek włożony w poprawę jakości i komfortu pobytu dziecka oraz rodziców w szpitalu, przyniesie widoczne rezultaty. To ważne, żeby nieść pomoc rodzicom i małym pacjentom, tak by ich uwaga mogła koncentrować się w pełni na szybkim powrocie do zdrowia. Marka Nurofen od lat wspiera rodziców i dzieci zarówno w walce z bólem i gorączką, jak i poprzez działania o charakterze akcyjnym. I tak do prawie pięciu tysięcy gabinetów pediatrycznych w Polsce trafiły materiały "Przyjazny gabinet", a do ponad tysiąca przedszkoli termometry.
Naszą misją jest stanie po stronie pacjentów i wspieranie ich w procesie leczenia. Dlatego realizując ją, Nurofen włączy się w realizację projektu, którego celem będzie niesienie pomocy małym pacjentom i ich rodzicom, działając na rzecz usprawnienia funkcjonowania dziecięcych szpitali."
Projekt 2. Pozytywna komunikacja
PROBLEM
Zarówno personel medyczny oraz niemedyczny mają możliwość poprzez swoją postawę wpływać na jakość przeżyć młodych pacjentów i kształtować ich reakcje na inne trudne sytuacje. Niestety ze względu na przepracowanie czy braki kadrowe, reakcja personelu na stres dziecka nie zawsze jest oparta na empatii i życzliwości, co negatywnie przekłada się na poziom współpracy pacjenta, jak i jego dalsze doświadczenia.
ROZWIĄZANIE
Dzięki organizacji serii szkoleń, chcemy uwrażliwiać personel na to, że sposób, w jaki komunikują się z pacjentami, jakie mają przekonania na temat zachowania dzieci w kontakcie z personelem silnie kształtuje doświadczenie małego pacjenta w podobnych sytuacjach w przyszłości: podczas rutynowych badań, pilnych zabiegów, operacji czy szczepień. Projekt dedykowany będzie każdej grupie pracowników placówek ochrony zdrowia: lekarzom, pielęgniarkom, pracownikom medycznym szpitali, pracownikom ochrony zdrowia, pracownikom niemedycznym, jak i administracji. W ramach prowadzonego projektu dostarczymy personelowi, poza szkoleniami, pakiet niezbędnych i wspierających narzędzi, które pozwolą zniwelować trudności w codziennej komunikacji a finalnie ułatwią kontakt z małymi pacjentami, tak aby zmiana była długofalowym procesem. Będą to m.in.
specjalny przewodnik, materiały informacyjne w szpitalach czy aktywne grupy wsparcia na dedykowanym projektowi portalu.
Projekt 3. Aplikacja pacjenta
PROBLEM
Brak dostatecznych informacji odnośnie wcześniejszego przygotowania się do pobytu w szpitalu jak również jak odnaleźć się w szpitalnej infrastrukturze generuje dodatkowy stres dla opiekunów małych pacjentów. Brakuje broszur informacyjnych wskazujących w jaki sposób można zorganizować podstawowe rzeczy. Rodzice niezbędne informacje czerpią od innych opiekunów.
ROZWIĄZANIE
Na bazie wcześniejszych doświadczeń z aplikacją Centrum Zdrowia Dziecka chcemy stworzyć platformę, dzięki której rodzice i dzieci będą mogli łatwiej przygotować się do wizyty w szpitalu (czytelne przedstawienie co wziąć ze sobą, jak się przygotować, co jest dostępne w szpitalu), a także poruszać się po budynkach szpitala dzięki interaktywnej mapie prowadzącej krok po kroku do wybranego punktu. Z platformy będzie mógł skorzystać każdy pacjent i pracownik bez konieczności rejestracji oraz każdy szpital chętny do udostępnienia swoich materiałów.
Z pośród ponad 1130 oddanych głosów, aż 72% głosujących wybrało Pozytywną Komunikację jako projekt, nad którym prace rozpoczęły się jeszcze w listopadzie. Dziękujemy za wszystkie oddane głosy!
"Pobyt dziecka w szpitalu to często ogromny stres dla rodziców. Wierzymy, że każdy wysiłek włożony w poprawę jakości i komfortu pobytu dziecka oraz rodziców w szpitalu, przyniesie widoczne rezultaty. To ważne, żeby nieść pomoc rodzicom i małym pacjentom, tak by ich uwaga mogła koncentrować się w pełni na szybkim powrocie do zdrowia. Marka Nurofen od lat wspiera rodziców i dzieci zarówno w walce z bólem i gorączką, jak i poprzez działania o charakterze akcyjnym. I tak do prawie pięciu tysięcy gabinetów pediatrycznych w Polsce trafiły materiały "Przyjazny gabinet", a do ponad tysiąca przedszkoli termometry.
Naszą misją jest stanie po stronie pacjentów i wspieranie ich w procesie leczenia. Dlatego realizując ją, Nurofen włączy się w realizację projektu, którego celem będzie niesienie pomocy małym pacjentom i ich rodzicom, działając na rzecz usprawnienia funkcjonowania dziecięcych szpitali."
Marka Nurofen przynosi ulgę w gorączce i bólu.
Nurofen był pierwszym lekiem dostępnym bez recepty, zawierającym ibuprofen. To najszybciej rozwijająca się marka leków przeciwbólowych przeznaczonych zarówno dla dzieci, jak i dorosłych na świecie. Mnogość formuł produktu pomaga ludziom nadążać za tempem współczesnego życia i jest on dostępny w tabletkach, żelowych kapsułkach i syropach, w zależności od grupy wiekowej czy preferencji.
Sukces, jaki odniósł Nurofen jest wynikiem ponad 30 lat badań i rozwoju. Mamy doświadczenie w uśmierzaniu bólu i jesteśmy tu, aby stale nieść pomoc. Nieprzerwanie wierzymy tez, że możemy przynosić ulgę w bólu w jeszcze szerszym zakresie.
Więcej informacji znajdziesz na nurofen.pl
Marka nr 1 w leczeniu bólu u dzieci i dorosłych.*
*IQVIA, MAT 06.2020